Nationale dodenherdenking

Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien. Zoals veel andere parochies en gemeenten doen we als Odaparochie en protestantse gemeente in onze woonplaats mee aan een bijeenkomst in het kader van deze herdenking. Onze parochie ligt in twee burgerlijke gemeenten: Meierijstad en Son en Breugel. De dodenherdenking is daarom ook op twee plaatsen.

In Sint-Oedenrode sluiten we ons als kerken aan bij de herdenkingsbijeenkomst, die wordt gehouden in het Atrium (Deken van Erpstraat). Deze bijeenkomst begint om 18.30 uur. Om 19.30 uur is er een stille tocht naar het oorlogsmonument bij de Hambrug, waar we ook namens de kerken bloemen zullen leggen.

De eucharistieviering van zaterdagavond in de Martinuskerk komt op 4 mei te vervallen!

In Son en Breugel is er een oecumenische viering in de protestantse kerk aan de Zandstraat. Deze viering begint om 19.30 uur. Na afloop gaan we gezamenlijk naar het monument bij de vijver aan de Europalaan.

U bent van harte uitgenodigd om u aan te sluiten bij een van deze herdenkingsbijeenkomsten.