Familievieringen

Elke 4e zondag van de maand is er om 11.00u familieviering in de Martinuskerk in Sint Oedenrode.
Dit zijn onze familievieringen voor gezinnen. Kinderen, hun ouders, maar ook opa’s en oma’s, vrienden en vriendinnen zijn in het bijzonder welkom.

Het H. evangelie wordt tijdens de Mis in de kerk uitgelegd in kindertaal. Voor wie wil zijn er taakjes tijdens deze familievieringen. Ook jij kunt dan helpen tijdens deze familievieringen! De viering is speciaal op kinderen afgestemd wat betreft muziek, zang, uitleg van het Evangelieverhaal uit de bijbel en het actief mee kunnen helpen met taakjes tijdens de viering. We vinden het belangrijk dat jong en oud zich thuis voelt en iedereen kan volgen waar het om gaat.  Eigenlijk maken we samen met elkaar de viering en vieren we samen, samen met iedereen!

Wil je tijdens de viering helpen als misdienaar, helpen met collecteren, zing je graag mee in het familiekoor Sing-In-Oda, steek jij graag de kaarsen aan of wil je de gaven mee naar voren brengen?
Meld je dan even bij binnenkomst voor aanvang van de viering.
Met vragen of vooraf aanmelden voor taakjes kan door een mailtje te sturen naar catechist Sannie de Rooij:

Wil je meezingen met het familiekoor Sing-In-Oda dan sluit je  een uur voor de viering begint aan bij de repetitie in de Martinuskerk.
Via diaken Wichard Cooijmans  () kan vrijblijvend informatie opgevraagd worden en kun je je aanmelden voor de WhatsApp-groep van Sing-In-Oda.
Dan blijf je helemaal op de hoogte over repetities, liedjes en wanneer Sing-In-Oda de viering opluistert.
Kom gerust vrijblijvend eens meedoen. Je wordt met open armen ontvangen en wegwijs gemaakt!

Boekjes, kleurplaten en woordpuzzels liggen klaar in de kinderhoek vooraan aan de linkerzijde in de kerk, zowel bij familievieringen als alle andere vieringen.
Neem zeker even een kijkje in de kinderhoek waar je ook tijdens de viering aan de tafeltjes en stoelen plaats mag nemen om te kleuren, boekjes lezen of puzzelen.
Liever iets lenen en mee de kerkbank in nemen om daar aan de viering deel te nemen mag zeker!

Regelmatig wordt er na de Mis samen koffie gedronken in het zaaltje Thuis is Rooi tegenover de hoofdingang van de Martinuskerk. Gezellig samen even een kopje thee, koffie of glaasje limonade drinken en een praatje maken met andere parochianen is een waardevolle manier van elkaar ontmoeten, met elkaar in gesprek te gaan en de parochie beter te leren kennen.
Van harte welkom!