Geloofsopvoeding

Geloven is het fijnst wanneer je geloof mag groeien, en gevoed wordt. Ouders staan voor een levensgrote kans om hun geloof te laten groeien. Een kindje opvoeden in geloof gaat immers niet op de automatische piloot. Je wordt gevraagd  je hart te openen, en samen op weg gaan.

De parochie wil ouders ondersteunen in de taak van de geloofsopvoeding. Allereerst zijn er tal van activiteiten voor kinderen en hun ouders. Door mee te doen, krijgen kinderen én ouders handvatten om hun geloof levend te houden.

Om het geloof van ouders uitgebreider te voeden, zijn er in onze parochie regelmatig bijeenkomsten rond allerlei thema’s van ons geloof. Volg onze parochie: op de website, op onze Facebook pagina, op de parochiepagina in de streekbladen, via de nieuwsbrieven van school. Dan kom je deze activiteiten tegen. Loop gewoon eens binnen.

Als je (opnieuw) geraakt bent in je geloof, wil je daar misschien eens over praten in een persoonlijk gesprek. Zo’n gesprek kan je bemoedigen, leren onderscheiden wat je nu meemaakt. Kortom, het kan je verder helpen.

Maak een afspraak met een van de leden van het pastorale team van de parochie. Ze zijn er ook op deze manier voor jou.