Het Heilig Vormsel

Het vormsel voltooit de initiatie in de Rooms-katholieke Kerk. Na het vormsel is iemand voor de Kerk volwassen. Het is de bevestiging door de bisschop of zijn vertegenwoordiger dat iemand volledig is opgenomen in de Kerk. Het vormsel is daarnaast een sacrament waarbij iemand door de zalving met het heilige Chrisma, heilige olie, getekend wordt en het zegel van de heilige Geest ontvangt. Gods Geest zal op een bijzondere manier werkzaam in het leven van deze mensen.

De voorbereiding op het vormsel vindt normaliter plaats in het jaar dat uw kind in groep 8 zit. Volwassenen kunnen echter ook op een ander moment nog het vormsel ontvangen. De vormselviering is op zaterdag 18 mei 2024 om 19.00 uur in de Genovevakerk in Son en Breugel. Deken Michael Joe zal het vormsel toedienen. De Informatie-avond van het vormsel is op dinsdagavond 7 november 2023 om 19.30 uur in het parochiezaaltje in Nijnsel.

Vormsel 2023-2024

De vraag of ze het Vormsel willen ontvangen is voor tieners een mooie aanleiding om na te denken over hun geloof en hier ook met leeftijdgenoten over bezig te zijn. Onze parochie begeleidt hen op deze weg  op een ontspannen manier, met een goede mix van maffe spellen, filmpjes en serieuze gesprekken.

Wilt u uw kind aanmelden, gebruik dan het inschrijfformulier Vormsel, te downloaden via deze link.

Heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met het parochiesecretariaat.

Graag tot ziens!

pastoor Bryan van de Mortel

Bekijk hier de uitgebreide informatie over het vormsel.