Kinderwoorddienst

Speciaal voor alle kinderen is er 2x per maand een kinderwoorddienst in Den Bauw
(Sint Genovevastraat 29, bijgebouw met de groene deur schuin tegenover de Genovevakerk).
Zo kun je als gezin naar de zondagse Eucharistieviering en leren de kinderen bij de kinderwoorddienst de verhalen uit de Bijbel begrijpen.
Ze horen het Evangelieverhaal dat ook in de Mis te horen is afgestemd op hun leeftijd.

Vanaf 9:15u is er inloop: Alle kinderen verzamelen in Den Bauw en we starten om 9.30u, wanneer ook de Mis in de Genovevakerk begint.
De kinderwoorddienst is voor kinderen van alle leeftijden dus neem gerust je broertjes, zusjes, en vriend(innet)jes mee. Jullie zijn van harte welkom en het is ook nog eens heel gezellig om leeftijdsgenoten te ontmoeten!

Ouders zijn van harte welkom om er bij te blijven bijvoorbeeld als de kinderen nog even rustig willen wennen als ze voor het eerst komen. Bij de allerjongsten die nog niet zelfstandig kunnen knutselen of nabijheid van papa of mama prettig vinden is begeleiding van een ouder een goed idee.

Nadat de kinderwoorddienst (onder leiding van 2 leden van het kinderteam) na een gesprekje over het Evangelieverhaal met een leuke opdracht of knutsel ten einde is, komen de kinderen bij het klaarmaken van het altaar weer in de kerk, om daar de rest van de viering met hun ouders mee te maken.

Aan het einde van de viering (net voor het slotlied) komen we met alle kinderen samen met de voorgaande pastoor/diaken voor een klein gesprekje op het altaar staan, waarin we laten zien wat we gedaan en geleerd hebben tijdens onze kinderwoorddienst.

De kinderwoorddienst is in principe elke 1e en 3e zondag van de maand.
Je kunt je aanmelden voor de app-groep van de kinderwoorddienst via .
Zo blijf je op de hoogte van de laatste nieuwtjes bijvoorbeeld wanneer de kinderwoorddienst een keer komt te vervallen of op een afwijkende dag plaatsvindt. Ook houden we je op de hoogte van andere activiteiten en vieringen voor gezinnen binnen onze parochie

Na de zondagse Mis kun je wekelijks, dus ook na de kinderwoorddienst, gezellig met je (groot) ouders koffie, thee of limonade komen drinken met wat lekkers in Den Bauw.
Speciaal voor gezinnen is een speelhoek ingericht met puzzels, spelletjes en ook aan de baby/peuters is gedacht.
Natuurlijk kun je je knutselwerkje van de kinderwoorddienst ook afmaken of lekker kleuren of tekenen.
Zien we je daar?!