Meimaand Mariamaand

Zoals u wellicht weet staat de meimaand in het teken van Maria. Deze mooie lentemaand is in het bijzonder aan de Moeder van God toegewijd om haar eer te brengen en aan te roepen als ook onze Moeder en troosteres, Moeder van de Kerk. Op eenvoudige wijze besteden wij hier ook aandacht aan in onze Odaparochie. De openluchtviering in de Kuilen in Breugel is vanouds een Mariaviering, maar daarnaast zullen wij haar ook in de meimaand wekelijks vereren door in iedere woensdag om 18.30 uur gezamenlijk de rozenkrans te bidden in de Ritakapel in de Boskant. Daarna zal ook de Mis worden gevierd. Iedere donderdagavond om 19.30 uur in de Antoniuskerk in Nijnsel, na de Mis van 19.00 uur (behalve Hemelvaartsdag) zal er een speciaal Marialof worden gehouden. We zingen bekende Marialiedjes, we bidden de rozenkrans en de litanie van Loreto en we aanhoren een mooie Mariale Bijbelse tekst. Tijdens het Marialof is er zoals altijd op donderdagavond mogelijkheid om het sacrament van boete en verzoening te ontvangen. Komt u Maria één deze dagen wellicht vereren?