Start Ritanoveen en herstart missen in Boskant

Op woensdag 27 maart wordt een begin gemaakt met de jaarlijkse Rita-noveen. Negen woensdagen op een rij komen wij om 19.00 uur samen in de Ritakapel in Boskant. Tijdens de Eucharistieviering wordt een gedeelte van het leven van de H. Rita van Cascia overwogen en wordt het noveengebed gebeden. Rita staat ook wel bekend als de patrones van de hopeloze gevallen, maar in de noveen komen we eigenlijk haar veelzijdigheid tegen als vrouw, echtgenote, moeder en kloosterling.

Met het wegvallen van de Paterskerk in Eindhoven is Boskant nu nog de enige plaats in Nederland waar de H. Rita wordt vereerd. Die devotie houden wij als parochie graag in ere. Daarom bent u allen uitgenodigd om mee te bidden in deze noveen. Naast persoonlijke intenties bidden we voor de intenties en de noden van Kerk en wereld.

Met ingang van deze woensdag zullen de doordeweekse missen op woensdagavond wederom plaatsvinden in de Ritakapel in Boskant om 19.00 uur. Dit zal zijn tot en met begin november. Op zondag 26 mei om 11.00 uur wordt de noveen afgesloten met de jaarlijkse openluchtviering bij de Ritakapel.