Palmpaasstok maken 23 maart

Ook dit jaar maken de communicanten samen palmpaasstokken om Palmpasen te vieren. Aan de hand van de palmpaasstok, die op een bijzondere manier versierd wordt, is het hele verhaal van de Goede Week te vertellen; van Palmzondag, naar Witte Donderdag, Goede Vrijdag en Pasen. Tijdens de viering van Palmpasen worden de palmpaasstokken, samen met de palmtakjes, gezegend. De kinderen trekken dan in processie de kerk binnen. Het is de gewoonte dat ze de mooi versierde stok na de viering naar iemand toebrengen; een familielid of een zieke.

Ook andere kinderen uit de parochie zijn van harte welkom om een palmpaasstok te maken en die daarna ook mee naar de kerk te brengen. Dat kan thuis, maar ook gezellig samen in het parochiezaaltje. Op zaterdagmiddag 23 maart tussen 14.00 uur en 16.00 uur kun je aansluiten in parochiezaal Den Bauw in Breugel. Op zaterdagmiddag 23 maart tussen 17.00 uur en 18.30 uur kun je ook aansluiten in het parochiezaaltje in Nijnsel naast de kerk. Om 18.30 uur is er dan ook in de Antoniuskerk van Nijnsel gelijk een familieviering van Palmpasen met processie vanuit het processiepark. In verband met de aankoop van knutselmateriaal willen we graag weten of je komt. Aanmelden kun je tot en met woensdag de 20e maart via het parochiesecretariaat: