Samen de kruisweg bidden

Op Aswoensdag begint traditioneel de Veertigdagentijd. Een periode van veertig dagen, ook wel Vastentijd genoemd en die eindigt met Pasen, waarin gelovigen worden uitgenodigd hun geloof eens tegen het licht te houden. Waaraan herken je mij als gelovige, wat doe ik goed en waar laat ik mogelijk steken vallen? Als je jezelf deze vragen stelt, dan ben je automatisch bezig met het verdiepen van je geloof. Het is al vaker gezegd, als praktiserend gelovige behoor je tot een slinkende groep. Mensen laten andere meer aardse zaken prevaleren boven het geloof.
Als je toch (weer) eens van het geloof wilt proeven, je geloof wilt verdiepen of eens overwegen om op je schreden terug te keren, dan kan dat onder meer met het samen bidden van de kruisweg. Op zeven vrijdagen, eindigend op Goede Vrijdag 29 maart, kun je de kruisweg bidden, afwisselend in de drie kerken die de Parochie Heilige Oda rijk is.
Hieronder volgt het schema.

Vrijdag 16 februari15.00 uurAntoniuskerk Nijnsel
Vrijdag 23 februari15.00 uurGenovevakerk Breugel