Familieviering Nijnsel en Sycamore geloofsverdieping: Op zoek naar geluk

Zaterdag 25 november om 18.30 uur is er weer een familieviering met Sing-in-Oda in de Antoniuskerk in Nijnsel. Het zal een mooie viering worden die speciaal geschikt is voor kinderen. Ze mogen meezingen, ze kunnen misdienen, kaarsjes aanmaken, gaven aanbrengen of kunnen gewoon in de bank blijven zitten om te kleuren.

De eerstecommunicanten uit de noordkant van de parochie sluiten hierbij aan met hun gezinnen. Zij komen van tevoren rond 17.15 uur samen om gezellig een hapje te eten en daarna is er een activiteit voor de kinderen en een geloofsverdieping voor de ouders tot 18.30 uur.

Met de ouders behandelen wij de serie Sycamore. Het is een serie met laagdrempelige inleiding over het christelijke geloof. Aan de hand van een stukje film gaan we met elkaar in gesprek aan de hand van een paar vragen. De films worden gepresenteerd door pastoor Stephen Wang. In iedere film staat er één onderwerp centraal. In de film bespreekt pastoor Wang dit thema terwijl hij wandelt door het Engelse landschap. Dit wordt afgewisseld met straatinterviews en onderbroken door de gespreksmomenten. Deze aflevering beginnen we  met de zoektocht naar geluk. Volwassenen die interesse hebben kunnen zich hierbij aansluiten medio 17.45 uur in het parochiezaaltje van Nijnsel.