Feestelijk kerstconcert Sons Kamerkoor

Zondagmiddag 17 december brengt het Sons Kamerkoor ons in de Genovevakerk in kerstsfeer met een concertprogramma onder het motto ‘Kerst, van alle tijden’. Koperblazers zorgen voor de omlijsting van de feestelijke muziek. Het koor staat onder leiding van dirigent Paul Gieles. Hij nodigt u ongetwijfeld uit om een aantal liederen mee te zingen met koor en blazers.

Licht in donkere dagen, hoop, nieuw leven, harmonie. Het zijn woorden die bij het Kerstfeest passen; ze zijn van alle tijden. Dat het ook een feest is van en voor alle rangen en standen, blijkt wel uit de muziekkeuze in dit concertprogramma.

Het concert bestaat uit drie delen. Het begint met Latijnse liederen van onder meer da Palestrina, de Victoria en di Lasso. Ze gaan over het licht dat op de heilige dag van de geboorte op ons schijnt en het grote mysterie, dat ook de dieren aanschouwen.

Een heel andere beleving van het feest spreekt uit de teksten van de Franse kerstliederen in het middendeel van het programma. Deze zijn veel volkser van aard. Buren, kennissen, allen zijn welkom om zich aan te sluiten bij het feest van de pasgeborene. Een aantal liederen is speciaal voor het Sons Kamerkoor bewerkt.

De Engelstalige liederen van onder meer Britten en Gjeilo in het laatste deel van het concert behoren tot weer een heel andere rang, stand en tijd. Ze zijn weliswaar uit de 20e eeuw, maar verwijzen duidelijk naar vroeger tijden.

Het Sons Kamerkoor is een gemengd koor uit Son en Breugel en telt 27 leden. Het koor treedt graag op, zingt wereldlijke en geestelijke koormuziek, zowel a capella als met instrumentale begeleiding.

Kom op 17 december in kerstsfeer met het Sons Kamerkoor! Het concert in de Genovevakerk begint om 15.00 uur en duurt ruim een uur. Entree € 10,- contant of met QR-code. Dit is inclusief programmaboekje met liedteksten en vertalingen.

Alvast benieuwd naar het Sons Kamerkoor? Op www.sonskamerkoor.nl leest u meer over het koor en kunt u er enkele opnamen beluisteren.