Activiteiten voor het hele gezin

Naast de kinderwoorddiensten op de 1e en 3e zondag van Breugel en de familievieringen die vanaf oktober verplaatst worden naar de 4e zaterdagavond van de maand in Nijnsel zijn er de komende maanden ook allerlei losse activiteiten waaraan gezinnen kunnen deelnemen:

Mariakaars maken, 20 okt., 15.00-17.00 uur, Parochiezaaltje in Nijnsel

Oktober is de rozenkransmaand, een maand toegewijd aan Maria. Onder de ervaren leiding van twee kaarsenmaaksters gaan wij zelf een mooie eigen Mariakaars maken.

Sint Maartenmiddag, 12 nov., 16.00-18.30 uur, Martinuskerk en omgeving

Deze middag rondom Sint-Maarten is altijd de eerste bijeenkomst voor de eerstecommunicanten. Tegelijkertijd is het ook een middag voor alle gezinnen. Er worden workshops gehouden, je kunt een eigen lampion maken en we lopen aan het einde van de middag in lampionnentocht naar de kerk.

Adventskrans maken, 26 nov., 10.30-12.00 uur, Vlakbij de Martinuskerk

Een paar dagen voor het begin van de Advent maken we een mooie krans met kersttakken, lint, versieringen en 4 kaarsen. Iedere zondag van de Advent wordt er een nieuwe kaars aangemaakt om als gezin verwachtingsvol uit te zien en af te tellen naar Kerstmis.

Bedevaart St. Jan met film en kerststal, 2e week kerstvakantie datum en tijd volgt!, Den Bosch

Recentelijk is een nieuwe film gemaakt dat het verhaal van de drie koningen laat zien. In de St. Jan zal deze worden getoond waarna een bezoek aan de kerststal mogelijk is. In de kersttijd gaan jaarlijks vele mensen naar Den Bosch voor een bezoek. Samen met de gezinnen van de parochie op een kleine bedevaart te gaan is wellicht een mooi uitje in de kerstvakantie.