Pater Pushpa gaat voor in Oogstdankviering op 6 augustus

Niet iedereen is tegenwoordig blij met de prijskaartjes maar de schappen in de supermarkt blijven nog steeds tot de nok toe gevuld met etenswaren in allerlei smaken, geuren en kleuren. Altijd veel meer dan we nodig hebben. Met steeds grotere karretjes lopen we rond en genieten van de geur van brood die via chemische weg de winkel in wordt gespoten. En als er een keer een artikel is uitverkocht, dan raken we uit balans en wordt de geur van vers brood meteen iets minder aangenaam. Kortom, ondanks oorlogen en klimaatverandering maken we ons geen zorgen over wat we zo’n drie keer per dag en ook nog vaak tussendoor op tafel zetten. En mocht er toch een keer iets van hamsterdreiging in de lucht hangen, dan weten we het schap met toiletpapier snel te vinden.

In tijden van overvloed ligt vanzelfsprekendheid meer voor de hand dan dankbaarheid. Des te mooier is het dat er bij Hoeve Strobol in Nijnsel nog steeds jaarlijks een Oogstdankviering wordt gehouden, een uurtje in een prachtige, serene omgeving stilstaan bij alles wat er nog steeds groeit en bloeit, wat er allemaal van het land komt en waar we ons aan te goed mogen doen.

Aanstaande zondag 06 augustus (oogstmaand) om 10.00 uur
luidt de bel en vanaf dat moment kunnen de gasten genieten van de traditionele openluchtviering die op z’n Brabants wordt afgesloten met een gratis kop koffie. Daarna kunnen de bezoekers gaan genieten van het Oogstfeest waarbij je je op het prachtige landgoed kunt laten meevoeren naar vroegere tijden en je je mag verwonderen over hoe in vroegere tijden het vaak harde boerenleven zich voltrok. De van oudsher gastvrije familie Verbakel en een grote schare enthousiaste en trouwe vrijwilligers hebben zich de afgelopen weken ingespannen om de talrijke bezoekers gratis te laten kennismaken met de bepaald niet geringe inspanningen die onze voorouders zich onder vaak moeilijke omstandigheden getroostten om te zaaien en te oogsten.

Opbrengst collecte voor pater Pushpa
Als iemand weet wat schaarste betekent dan is het pater Pushpa wel die in zijn Indiase parochie dagelijks wordt geconfronteerd met de zorgelijke leefomstandigheden van zijn parochianen. Hij is op dit moment te gast in Nederland en stapt op 10 augustus weer op het vliegtuig. Samen met pastoor Van de Mortel, diakens Cooijmans en Buijs, een vakantiekoor en het gilde uit Son gaat hij voor in de viering.
Het bestuur van de Parochie Heilige Oda heeft de collecte van deze viering bestemd voor het apostolaat van pater Pushpa in de hoop en het vertrouwen dat de bezoekers zich opnieuw van hun gulle kant laten zien en de pater bij zijn terugkomst aan zijn parochianen kan melden dat er in het Brabantse nog steeds mensen zijn die ook menslievendheid oogsten.
www.hoevestrobol.nl