Mededeling van het parochiebestuur inzake benoemingen

Vertrek Diaken Wilchard Cooijmans en komst kapelaan Harold van Overbeek

Beste medeparochianen,

Met ingang van 1 september aanstaande, zal diaken Wilchard Cooijmans, niet langer meer deel uit maken van het pastorale team van onze parochie. Hij heeft een nieuwe benoeming aanvaard in de Parochie Sint Jan in Den Bosch.

Ruim tien jaar lang is diaken Wilchard Cooijmans verbonden met onze parochie. Met veel plezier en deskundigheid en bovenal met een groot warm hart heeft hij zich voor onze parochie ingezet. Wij zijn hem daar heel dankbaar voor. Het afscheid van Wilchard doet daarom enerzijds pijn. Anderzijds willen wij hem van harte feliciteren met deze benoeming en hem alle goeds, succes en veel plezier in zijn nieuwe parochie toewensen.

Op zondag 27 augustus zullen we als parochie op een gepaste wijze afscheid nemen van diaken Cooijmans. Dat afscheid vindt plaats in de Genovevakerk in Breugel met een eucharistieviering en daarop aansluitend een gezellig samenzijn in de aangrenzende tuin. U wordt daar allen voor uitgenodigd. Later krijgt u hierover alle informatie.

In de opvolging van diaken Wilchard Cooijmans heeft het bisdom inmiddels voorzien. Met ingang van 1 september is Harold van Overbeek door onze bisschop Gerard de Korte benoemd als kapelaan in onze parochie. Harold van Overbeek, 46 jaar geleden geboren in Best, was eerder werkzaam als kapelaan in parochies in Drunen en Ommel. Met de komst van kapelaan Harold van Overbeek krijgen we als parochie een tweede priester. Harold van Overbeek zal zich in september nader aan u voorstellen en krijgt u als parochiaan alle gelegenheid om nader met hem kennis te maken. Kapelaan Harold van Overbeek zal in september in de pastorie in Breugel gaan wonen waar diaken Wilchard Cooijmans dan inmiddels is vertrokken.

Het parochiebestuur is blij dat door het bisdom snel is gereageerd op het vertrek van diaken Wilchard Cooijmans. Wij zijn ook blij voor onze pastoor Bryan van de Mortel die het vele pastorale werk nu met een collega-priester kan delen. De nieuwe samenstelling van het pastoraal team zal ongetwijfeld leiden tot wijzigingen en aanpassingen. Daarover berichten wij u binnenkort.