Pater Pushpa houdt Tour de Hollande

Terwijl de wielrenners zich uitsloven tijdens de Tour de France doet pater Pushpa het wat rustiger aan in het vlakke Zuidoost-Brabant. Hij is ook niet uit op een trui. Ruim twee weken geleden kwam hij voor het eerst na zijn vertrek naar India aan op Nederlandse bodem waar hij vele jaren actief was en voor het grootste deel in de Parochie Heilige Oda die Sint-Oedenrode, Boskant, Nijnsel, Olland en Son en Breugel omvat. De sympathieke pater maakte hier vele vrienden die hem nog steeds een warm hart toedragen. Pushpa verblijft momenteel in Den Dungen wat destijds ook zijn laatste standplaats voor het vertrek naar zijn vaderland India was.

Om zoveel mogelijk parochianen de gelegenheid te bieden hem nog eens de hand te kunnen drukken, gaat hij komend weekend twee keer mede voor in een eucharistieviering. Eerst op aanstaande zaterdag in de viering van 19.00 uur in de Antoniuskerk in Nijnsel. Na de mis is er gelegenheid voor een kopje koffie in de parochiezaal naast de kerk.

Op zondag is hij present in de hoogmis van 11.00 uur in de Martinuskerk in Rooi. Ook hier is na de viering gelegenheid om met hem een kop koffie te gebruiken bij ‘Thuis in Rooi’. Gewoon gezellig op z’n Brabants.

Het bestuur en de vele vrijwilligers van de Parochie Heilige Oda hopen dat er vele parochianen gebruik maken van deze gelegenheid om pater Pushpa nog een keer te ontmoeten. Het is nog zeker geen afscheid want op zondag 06 augustus gaat hij ook nog voor in de traditionele Oogstdankviering bij Hoeve Strobol in Nijnsel. Deze vanouds sfeervolle openluchtviering begint om 10.00 uur. Op donderdag 10 augustus vertrekt pater Pushpa dan weer naar ‘huis’.