Antoniusviering op Sacramentsdag

In de openluchtviering in het processiepark in Nijnsel kwamen eigenlijk drie vieringen samen: de jaarlijkse viering van het patroonsfeest van de Nijnselse kerk, de heilige Antonius; de dankviering voor de dopelingen, communicanten en vormelingen van het afgelopen schooljaar en het hoogfeest van Sacramentsdag.

Het was goed toeven onder de schaduw van de bomen in het processiepark. Muziekvereniging Meierijstad en het koor van de parochie zorgden voor stemmige muziek en ook de kinderen lieten van zich horen. Na de communie zongen ze samen het liedje “Zingen maakt blij”, een topper in het repertoire van de communie-voorbereiding. Ook boden de communicanten een cheque aan aan de Emiliusschool in Son en Breugel, voor wie ze door allerlei acties geld ingezameld hadden. Een mooi bedrag van €1800, bestemd voor de aanschaf van een vogelnestschommel voor de speelplaats van de school. De directeur van de Emiliusschool had van zijn kant voor alle communicanten een kleine verrassing in de vorm van een stressballetje met de afbeelding van het logo van de school, Emiel.

Tom, die altijd zorg draagt voor de Antoniuskapel kreeg uit handen van pastoor van de Mortel een Antoniuskaars, omdat de kapel dit jaar precies tien jaar bestaat. Vanwege Sacramentsdag werd de viering afgesloten met de zegen met het H. Sacrament en een Sacramentsprocessie naar de kerk, waarbij de kinderen vooruit gingen rozenblaadjes strooiden. Na de viering was er koffie en thee in de Beckart voor de volwassenen en voor de kinderen ranja bij het kraampje in het park.