Efteling op het orgel

Op zondag 2 juli om 16.00 uur kun je je in de Martinuskerk in Sint-Oedenrode even in de Efteling wanen. Niet dat je er allerlei sprookjesfiguren, achtbanen of andere attracties zult tegenkomen. Maar op die middag houdt de stichting Smitsorgel in de kerk voor kinderen en volwassenen een echt Efteling-concert. Allerlei bekende klanken uit het Brabantse pretpark zullen uit het monumentale Smitsorgel naar voren worden getoverd. Een aanrader dus voor jong en oud!

Wie door het Efteling-concert de smaak van orgelmuziek te pakken heeft, hoeft niet lang zonder te zitten. Op zaterdag 8 juli start een reeks zomerbespelingen op het Smitsorgel in de Martinuskerk. Deze concerten worden telkens gehouden op zaterdagmiddag om 15.30 uur:

8 juli met het Helmonds Vocaal Ensemble
15 juli, Jesse Bruul
22 juli, Ina Boersma (zang en orgel) en Bert Augustus (orgel)
29 juli, Axel Wenstedt
5 augustus, Bas Koster
12 augustus, Jan Berkers en Bert Augustus (orgel)
19 augustus, Jan en Jeroen Boogaarts  (orgel)

Entree tot de concerten is gratis. Een vrijwillige bijdrage na afloop is welkom.