Parochiebedevaart naar Den Bosch: zondag 7 mei 2023

Lopen naar Den Bosch in de meimaand

Vraag het maar eens aan je vader, moeder, opa of oma: al heel lang lopen mensen uit heel Brabant in de meimaand, de maand die speciaal is toegewijd aan Maria, naar de Sint Jan in Den Bosch. Dat doen ze in alle vroegte. Ze wonen daar een Mis bij, gaan ‘op bezoek bij Maria’ (het beeld van de Zoete Moeder in de Sint Jan) en steken een kaarsje aan.

Gebedsintentie

Vaak loop je met een speciale gebedsintentie: jouw inspanningen draag je op voor iemand die het moeilijk heeft of voor hulp een moeilijke situatie waar je zelf mee zit. Daar bid je speciaal voor, die dag.  Dit is de oeroude methode van een pelgrimsreis maken of op bedevaart gaan.

Loop je mee?

Wij nodigen jullie uit om mee te lopen zondag 7 mei, de laatste zondag van de meivakantie. We verzamelen om 5.00u bij Martinuskerk in Sint-Oedenrode en starten om 5.15 u, en eindigen om 11.00 u. Dan heb je de hele dag nog voor je. Neem je ouders, broers, zussen, vrienden gerust mee. Jullie zijn allemaal van harte welkom!

Aanmelden

Omdat we gezamenlijk als groep de hoogmis om 10.00 willen bijwonen, is het fijn om te weten met hoe velen we op weg gaan. Graag voor vrijdag 5 Mei.

Als je mee wilt lopen, graag even een berichtje naar . Dan sturen we je de informatie en houden we rekening met je komst.