Scholen op bezoek bij de stal

In de laatste twee weken vóór de kerstvakantie kwamen weer vele groepen kleuters op bezoek in een van onze kerken om naar de kerststal te kijken. Op school waren ze ook al met het thema van dit jaar bezig geweest: de dieren in de stal. Ze versierden een schaapje en deze schaapjes staan nu allemaal in de kerk bij de kerststal.

In de Martinuskerk kwamen de klassen één voor één naar de kerk voor een bezoekje aan de grote kerststal.  Daar vertelden we het verhaal van kerstmis dat in de stal zo mooi wordt verbeeld.

In Nijnsel was het bezoek aan de kerk een onderdeel van een programma dat in samenwerking ‘Thuis in Neijnsel’ was samengesteld, samen met een gesprekje tussen de kinderen en ouderen over kerstmis vroeger en nu, en het knutselen van een schaapje.

In de kerk in Son en Breugel kwamen de kleuters van de Stoklandschool om te luisteren naar het kerstverhaal, door hen zelf aangevuld met heel veel kerstliederen.

We hopen dat het voor iedereen heeft bijgedragen aan een heel mooi kerstfeest.