Voorlopig nog geen openluchtmissen

We hadden er stiekem op gehoopt vanaf mei toch wel weer de jaarlijkse openluchtmissen te kunnen houden bij de verschillende kapellen in onze parochie. Anderzijds hadden we er ook wel rekening mee gehouden dat het niet zou kunnen. Na een vol jaar corona zijn we er al een beetje aan gewend om onze verwachtingen bij te stellen. Dat moet dus ook wat betreft die openluchtvieringen.

In de kerken mogen we met 30 mensen samenkomen (op anderhalve meter, aangemeld, gedesinfecteerd en zonder klachten); buiten mag dat nog niet. Als pastoraal team hebben we daarom moeten besluiten om de openluchtvieringen voorlopig maar weer een jaar uit te stellen. Het betreft de volgende eucharistievieringen:

• Zondag 2 mei. De viering die gehouden zou worden bij het kapelletje op De Kuilen wordt dan gehouden in de Genovevakerk.
  • De viering van Hemelvaartsdag, 13 mei, die gepland stond bij de kapel aan de Beverlaan in Son, wordt ook verplaatst naar de Genovevakerk.
  • De mis van zondag 16 mei bij de Ritakapel in Boskant is in de Martinuskerk in Sint-Oedenrode.
  • Zo ook de viering die we op 13 juni hadden willen houden in het processiepark in Nijnsel.

We hadden het ook liever anders gezien, maar we houden de moed er in.