Kerststallen langer in de kerken

De kersttijd loopt van Kerstmis tot en met het feest van de doop van Jezus, wat gevierd wordt op de zondag na 6 januari. In iedere kerk hebben onze vrijwilligers weer gezorgd voor een mooie en verzorgde kerststal, die gewoonlijk tot die zondag in onze kerken blijft staan.

Omdat dit jaar veel minder mensen in de gelegenheid zijn geweest om bij de kerststal te komen kijken, hebben we besloten om de kerststallen te laten staan tot 2 februari. De ouderen onder ons weten wellicht nog dat we op die dag vroeger de kersttijd afsloten. Het was het feest van Maria Lichtmis, waarop we gedenken dat Jezus in de tempel aan God werd opgedragen. Tegenwoordig heet dit feest daarom ook: Opdracht van de Heer.

U heeft dus nog de hele maand de gelegenheid om even een bezoekje te brengen aan de kerststal tijdens de openingstijden van onze kerken. Het is de moeite waard.