Gezins- en jongerenbedevaart oktober 2020 gaat niet door

Lange tijd was het stil rond de Gezins- en jongerenbedevaart naar Lourdes, van 17 t/m 25 oktober 2020. Na de uitbraak van de Coronapandemie werd duidelijk dat we er niet zonder meer van uit konden gaan dat de bedevaart door zou gaan. Afhankelijk van de ontwikkelingen in de verschillende landen waren er ook kansen dat de reis wel doorgang zou vinden. Uiteindelijk heeft de bedevaartorganisatie Huis voor de Pelgrim, gezien de situatie op dit moment moeten besluiten alle bedevaarten voor 2020 af te gelasten. Meer hierover leest u hier. Daarmee is duidelijk dat ook de Gezins- en jongerenbedevaart in oktober niet door zal gaan.

We kunnen het ons voorstellen dat het een teleurstelling is voor allen die zich hadden voorgenomen mee te gaan en uitkeken naar deze reis. Het is spijtig voor alle parochianen die zich hebben ingezet om met een groepje gezinnen op bedevaart te kunnen gaan.

Binnen het parochie leeft de hoop en de wens om binnen afzienbare tijd als parochie toch weer op bedevaart te kunnen gaan, als de situatie dat toelaat. In de stilte werken we door en houden u op de hoogte.

Robert van Aken,
Manon van den Broek