Nacht zonder dak @home-versie

Al jarenlang organiseren we in onze parochie één keer per jaar voor tieners een “Nacht zonder dak”. Ze slapen een nachtje in een kartonnen doos en halen sponsorgeld op voor dakloze jongeren in de derde wereld. Het is afzien, maar anderzijds vooral ook heel gezellig.
Maar helaas, de corona-crisis gooit ook hier roet in het eten. Zo’n super-evenement als Nacht zonder dak zit er voorlopig niet in. Maar om het nou helemaal voorbij te laten gaan? Dat is toch wel heel jammer, voor onze tieners, maar zeker ook voor die dakloze jongeren voor wie iedere hulp en ondersteuning van levensbelang is. Daarom hebben we een NOODPLAN: de @homeversie van Nacht zonder dak. Het gaat als volgt:
Iedereen die wil meedoen bouwt in zijn of haar eigen tuin een hutje, van karton, hout, plastic, golfplaten, of wat je ook maar kunt vinden thuis. Het is uiteraard ook de bedoeling dat je er een nachtje gaat slapen. En natuurlijk ga je op zoek naar mensen die je willen sponsoren.
Wie wil deelnemen schrijft zich officieel in op de website van Nacht zonder dak. Hier kunnen ook de sponsors terecht. https://www.nachtzonderdak.nl/doe-mee/sint-oedenrode-22-05-2020/
We vragen iedereen ook een paar foto’s van hun hut te maken en op te sturen naar de parochie. ( ) Wij verwerken de foto’s in een filmpje dat op 23 mei op de facebookpagina en de website van de parochie komt. Zo zijn we even toch nog allemaal bij elkaar!
Doe mee met onze NACHT ZONDER DAK @HOME-VERSIE!

Manon van den Broek en Wilchard Cooijmans

Klik hier om de uitnodiging te bekijken.