Eerste Communie-vieringen 2020

In mei zouden zo’n 50 kinderen uit onze parochie hun eerste Communie gaan doen. Helaas kon dat toen vanwege de maatregelen tegen corona niet doorgaan. Een hele teleurstelling. Gelukkig konden we net voor de zomervakantie het besluit nemen om de Communievieringen aan het begin van het nieuwe schooljaar te gaan houden. Afgelopen zondag hadden we de vieringen in de Martinuskerk in Sint-Oedenrode en in de Genovevakerk in Son en Breugel; over twee weken gaan de kinderen uit Nijnsel hun 1e Communie doen.

Natuurlijk ontkwamen we ook nu nog niet aan allerlei maatregelen. We mochten maar met een beperkt aantal mensen in de kerk, moesten de nodige afstand bewaren, mochten niet uit volle borst zingen en kregen de communie vanachter een scherm. En ook thuis was het aanpassen en werden de gasten op een vastgestelde tijd verwacht.

Het was allemaal anders en toch waren het mooie vieringen en een communiefeest om niet snel te vergeten. Graag willen we al onze communicanten van harte feliciteren: Proficiat met jullie eerste H. Communie.

pastoraal team Odaparochie