Afscheid van de mooie Oda Parochie

Tien jaar geleden ben ik samen met pastoor deken Vincent Blom naar Sint-Oedenrode gekomen in verband met de opstart van de geheel nieuwe Oda parochie. Het was een spannend project. Samen met geweldige collega’s heb ik mij als assisterend diaken voor de Oda parochie mogen inzetten.

Deze zomer is bekend geworden dat ik ga verhuizen naar de parochie Gemert-Bakel. Een nieuwe uitdaging kondigt zich aan.

Terugkijkend kan ik alleen maar dankbaar zijn voor de mooie Oda jaren. Dankbaar ben ik voor de hartelijkheid van de mensen, de fijne contacten en de sfeervolle vieringen. Dankbaar denk ik terug aan de eerste communieprojecten en dopen die voor mij elke keer opnieuw bijzonder waren. Dankbaar ook voor de gewone zondagvieringen waarin wij samen met God verbleven.

Zoals pastoor deken Blom het heeft gezegd: de voorgangers zijn slechts passanten, de Oda parochie blijft.

Met een vernieuwd team is de Oda parochie in goede handen. De tijd is daar om te gaan. Ik zal u en de Oda parochie nooit vergeten vergeten. Indien ik u niet zie op 8 september 2019 bij het afscheid zeg ik u reeds nu: het ga u goed en moge Gods rijke zegen rusten op de Oda parochie en haar parochianen.

diaken Frank van der Geld