Eerste Communie; we gaan beginnen!

Het eerste dat we over God en de Kerk mogen weten is dat God veel om ons geeft. Hij is niet onverschillig, hoewel dat soms misschien zo lijkt. Hij houdt van ieder van ons zoals ouders van hun kinderen houden. We zijn gewild, precies zoals we zijn. Bovendien wil God ons meenemen, ons wegen wijzen naar écht leven, leven in overvloed.

Het mooiste teken hiervan is het Brood dat Jezus aan ons heeft gegeven. Het heilig Brood dat wordt gedeeld en ontvangen in elke eucharistieviering in de katholieke kerk. Brood om te leven. Om dit geheim te kunnen begrijpen, nodigen we kinderen vanaf groep 4 uit om samen met ons op pad te gaan. We leren over God en Jezus, over wat Jezus ons wilde leren, en waar we hen altijd kunnen vinden. In mei van het komend jaar ontvangen deze kinderen voor het eerst dit Brood van Jezus: de Eerste Communie.

In september gaat die voorbereiding op de Eerste Communie van start met een informatie avond voor de ouders. Hier vindt u meer informatie over de Communievoorbereiding. Van harte welkom om mee te doen dit jaar.

Manon van den Broek
Wilchard Cooijmans