Openluchtvieringen in de zomervakantie

Oogstdankviering Hoeve Strobol

Het normale patroon van de vieringen op zaterdagavond en zondag doorbreken we ook deze zomer weer een paar keer. De eerste keer is op zondag 4 augustus. Dan is er om 10.00 uur een openluchtviering bij de hoeve Strobol in Nijnsel. Het is de jaarlijkse Oogstdankviering. Een projectkoor, samengesteld uit leden van de verschillende koren van onze parochie, zal de viering muzikaal ondersteunen. De eucharistievieringen van 9.30 uur in Sint Oedenrode en 11.00 uur in Nijnsel komen die zondag te vervallen.

Maria tenhemelopneming

15 augustus is weliswaar bij ons in Nederland geen vrije dag meer zoals vroeger, maar nog altijd vieren we op die dag heeft hoogfeest van Maria tenhemelopneming. In Breugel wordt op die dag altijd een openluchtviering gehouden bij het Maria-altaar in de tuin van de pastorie. Al sinds een paar jaar is dat een viering voor de gehele Odaparochie. De viering begint om 19.00 uur. De kerkkoren van Son en Breugel worden uitgenodigd om gezamenlijk te zingen, maar ook andere zangers kunnen zich hierbij aansluiten. Bovendien zullen we ook samen verschillende bekende Marialiederen zingen. Aansluitend aan de mis trekken we in een lichtprocessie met het H. Sacrament naar de kerk. Daar wordt de viering besloten met de plechtige zegen met het Allerheiligste.

Het duurt nog even voordat het zover is, maar u kunt de datum alvast reserveren in uw agenda: donderdag 15 augustus om 19.00 uur. Van harte welkom!

diaken Wilchard Cooijmans