Power of Fire

Op zaterdag 30 maart nemen 22 pasgevormde tieners uit onze parochie deel aan de vormelingendag van het bisdom; de Power of Fire dag. Een dag die ons belooft het vuur van de Heilige Geest verder te mogen ontdekken en mee naar huis te nemen. Onze tieners mogen daar ervaren dat onze Kerk óók jong, levendig en vol vuur is. We starten de dag met een H. Mis in de Sint Janskathedraal, met muziek van de Upside Down Praiseband. Na de H. Mis nemen we het vuur en een groot kruis mee naar het Sint Janscentrum. Daar zijn gedurende de middag verschillende workshops, springkussens en een heel veel ontmoetingen. In de workshops spelen we ‘Over de streep’, is er de gelegenheid iets moois te maken rondom vuur, is er een speurtocht door de Sint Jan en is er gelegenheid aan een broeder en een zuster alle vragen te stellen die je maar wilt. Om 16.00 u sluiten we de dag af, en zakken we weer af naar Sint-Oedenrode, Son en Breugel. Hopelijk moe maar voldaan! En natuurlijk, we brengen het vuur van de Heilige Geest mee naar onze parochie om het daar verder te koesteren en door te geven.

Manon van den Broek