Pastoor Robert van Aken

Vrij vroeg in mijn studententijd stelde ik mijn allerlei levensvragen. Door de schoonheid van de dingen en de goedheid van dierbaren kwam ik tot de belangrijkste ontmoeting van het leven. Ik stelde mij de vraag: ‘God, als u bestaat, laat het mij zien’. Vanaf dat moment was niets meer hetzelfde. Ik ontdekte de grootste hoop van de mensheid: Gods barmhartigheid is tastbaar geworden in de menswording van Jezus. Zo werd de bijbel een levend boek en zo werd God een persoon. Iemand die bevrijdt, heelt, geneest, vreugde geeft en diepe vrijheid.  Na enkele jaren filosofie en theologie gestudeerd te hebben in Aix en Provence, Paray le Monial en s’-Hertogenbosch, heb ik aan de verkondiging van deze hoop, mijn leven gewijd door de priesterwijding op 29 mei 1999.

Vanaf mijn 16e ben lid van de gemeenschap Emmanuel. Dit is een actieve katholieke internationale gemeenschap die in 57 landen aanwezig is en vele gezins- en jongerenactiviteiten organiseert (www.emmanuelnederland.nl). Naast het feit dat ik leef vanuit haar spiritualiteit van aanbidding, compassie en evangelisatie, ben ik één dag in de week buiten de parochie hiervoor actief.

Mijn wens is om Sint Oedenrode, Son en Breugel een hartelijke, aantrekkelijke en open geloofsgemeenschap te laten zijn door de passie voor Christus te ervaren, Gods Geest te leren kennen en Gods leerling te zijn. Wij gaan voor een actuele en uitdagende boodschap voor mensen van deze tijd in een warme parochiegemeenschap van mensen van alle leeftijden en achtergronden !

Volg pastoor Robert van Aken ook op Facebook: