Vormsel

Het Vormsel is het laatste van de drie sacramenten waarmee je in ingroeit in het geloof. Eenmaal gevormd, ben je klaar voor je volwassen leven als christen. Onze parochie heeft als uitgangspunt dat kinderen die zijn gedoopt en hun eerste heilige Communie hebben gedaan, zich op een overzichtelijke en prettige manier kunnen voorbereiden op het Vormsel.

In september gaat de voorbereiding op het Vormsel van start voor  de kinderen die in groep 8 zitten of 11 jaar en ouder zijn. De voorbereiding begint met een informatieavond voor ouders én kinderen over het Vormsel en de voorbereiding daarop. Deze is voor kinderen uit Sint-Oedenrode en hun ouders op woensdag 4 september om 18.30 uur in  parochiecentrum de Goede Herder in Eerschot. De informatieavond voor kinderen en ouders en uit Son en Breugel is op donderdag 5 september om 18.30 uur in parochiecentrum Sint Petrus’ Banden in Son. Kijk op de website van de parochie bij ‘Ik wil— het Vormsel’ voor meer informatie. We ontmoeten jullie graag op een van deze avonden!

Manon van den Broek en Wilchard Cooijmans