Sycamore 16 mei: De kracht van het gebed

De volgende avond van Sycamore sluit mooi aan bij de tijd van het kerkelijk jaar. Tussen Hemelvaart en Pinksteren bidden de leerlingen om de komst van Gods Geest. Hun gebed wordt verhoord als op Pinksteren de kracht van de heilige Geest over hen komt. Mogen ook wij erop vertrouwen dat ons gebed niet vergeefs is? Daarover willen we deze avond samen nadenken.

Sycamore is een serie bijeenkomsten waarin ontmoeting en het samen stilstaan bij ons geloof en ons leven centraal staan. Elke avond heeft een eigen thema en kan los van de andere bijeenkomsten worden gevolgd. Telkens bekijken we een stukje film en gaan vervolgens met elkaar in gesprek aan de hand van een paar vragen.

De films worden gepresenteerd door pastoor Stephen Wang. In iedere film staat er één onderwerp centraal. In de film bespreekt pastoor Wang dit thema terwijl hij wandelt door het Engelse landschap. Dit wordt afgewisseld met straatinterviews en onderbroken door de gespreksmomenten. Iedere bijeenkomst begint met een kopje koffie/thee, daarna bekijken we de film.

De volgende avond is op dinsdag 16 om 19.30 uur in het parochiecentrum, Borchmolendijk 19a in Sint-Oedenrode en heeft als thema: De kracht van het gebed. U bent van harte welkom.