Herdenkingsviering pastor Paul Rens

Op 1 januari jl. overleed pastor Paul Rens op nieuwjaarsdag. Pastor Rens wilde van 2023 een memorabel jaar maken met het vieren van zijn vijftigjarig priesterfeest. Samen met enkele goede vrienden uit Best, het parochiebestuur en het pastoraal team was hij druk met de voorbereidingen voor ‘de grote dag’ op 30 april. Ook had hij een boek geschreven over zijn leven, wat op deze dag zou worden gepresenteerd.

Pastor Paul Rens kwam in september 2009 vanuit Italië naar Sint Oedenrode op verzoek van de toenmalige bisschop mgr. Hurkmans.  Op 16 augustus 2015, op de dag dat hij 75 jaar werd, ging hij met emeritaat, al bleef hij ook daarna nog met onze Odaparochie verbonden.

Op zondag 30 april, de dag dat hij zijn vijftigjarig priesterfeest zou vieren, willen we pastor Rens herdenken tijdens de zondagse eucharistieviering van 11.00 uur in de Martinuskerk. We nodigen daarvoor iedereen uit. Wij staan dan ook stil bij het ‘pastor Rens Fonds’ welke hij jaren geleden opgericht heeft. Het is de wens van pastor Rens om deze stichting te blijven steunen. Als parochiebestuur willen we graag op deze, voor Paul z’n belangrijke dag, een donatie doen. Wellicht doet ook hier goed voorbeeld, goed volgen. Daartoe is er gelegenheid in de collecte van deze zondag. Na de viering is er gelegenheid om samen koffie/thee te drinken en zijn ook het boek dat pastor Rens heeft geschreven en zijn bidprentje verkrijgbaar.