Nationale dodenherdenking: Leven met oorlog

Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we elk jaar op 4 mei de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien. Dit jaar zullen onze gedachten zeker ook uitgaan naar de alle mensen die te lijden hebben door de oorlog in Oekraïne, die nog steeds voortduurt. En we beseffen hoe ongelofelijk waardevol vrijheid is.

Zoals veel andere parochies en gemeenten doen we als Odaparochie en protestantse gemeente in onze woonplaats mee aan een bijeenkomst in het kader van deze herdenking.

In Son en Breugel is er een oecumenische viering in de protestantse kerk aan de Zandstraat. Deze viering begint om 19.30 uur. Na afloop gaan we gezamenlijk naar het monument bij de vijver aan de Europalaan.

Ook in Sint-Oedenrode wordt op 4 mei stilgestaan bij de Nationale Dodenherdenking. Om 19.10 uur start er vanaf het Bestuurscentrum (Burgemeester Wernerplein) een stille tocht naar het monument aan de Corridor (nabij de Hambrug). Daar begint om 19.30 uur de herdenking. Ook namens de gezamenlijke kerken zal er een bloemstuk worden gelegd.

U bent van harte uitgenodigd om u aan te sluiten bij een  deze herdenkingsbijeenkomsten.