Bijzondere concerten in onze kerken

De komende twee weekenden zijn er enkele opmerkelijke concerten in onze kerken:
Op zondag 12 maart om 16 uur kunt u in de Martinuskerk in Sint-Oedenrode luisteren naar ‘Die sieben letzten Worte unseres Erlösers am Kreuze’ van Joseph Haydn; uitgevoerd door Peter Koetsveld op klarinet; gesproken inleidingen door Pastoor Bryan van de Mortel. Het concert wordt georganiseerd door de Stichting Smitsorgel Heilige Martinuskerk te Sint-Oedenrode.

In de Genovevakerk in Son en Breugel kunt u op zondag 12 maart om 15.00 uur deelnemen aan een middag Bachkoralen zingen, samen met het Sons Kamerkoor en onder leiding van hun dirigent. Iedereen die wil, mag meezingen, het wordt een soort workshop. De toegang bedraagt € 10,00, inclusief de vierstemmige bladmuziek.

Op zondagmiddag 19 maart zal om 14.30 uur, eveneens in de Genovevakerk in Son en Breugel een prachtige authentieke uitvoering van de Mattheus Passion van J.S. Bach live te bewonderen zijn. Omdat de kerk in Breugel niet heel erg groot is, zit u als toeschouwer dicht bij de uitvoerenden. Het aantal kaarten is natuurlijk beperkt gezien de grootte van deze kerk. Kaarten zijn verkrijgbaar aan de bar van het Dommelhuis en via de website https://bach-mattheus.nl/winkel/ .