Workshop Adventskrans-maken voor gezinnen, kinderen en ieder die wil

Kerstmis lijkt nog ver weg. Maar al voordat we Sinterklaas vieren, begint de voorbereidingstijd op Kerstmis, de Advent.  In de Advent gaan we aftellen naar Kerstmis. Veel kinderen doen dat thuis met een Advents-kalender, waarbij het elke dag weer een verrassing is, wat er achter het volgende deurtje zit.

In de kerk tellen we af naar Kerstmis door vanaf de eerste zondag van de Advent telkens één kaars meer aan te steken op de Adventskrans. Als de vier kaarsen branden, vieren we in de daaropvolgende week Kerstmis.

Ook voor thuis is zo’n adventskrans leuk en ook goed zelf te maken. Op zondag 27 november, de eerste zondag van de Advent, houden we een workshop Adventskrans- maken. Mensen die zelf een adventskrans willen maken, (kinderen en volwassenen) gaan daarvoor op zondagmiddag, aansluitend aan de familieviering in de Martinuskerk, naar de zaal van Thuis in Rooi, recht tegenover de kerk. Daar zal allereerst gezorgd worden voor drinken en een broodje, waarna ieder aan de slag gaat om een Adventskrans te maken. De workshop duurt van ongeveer 12.00 tot 14.00 uur. Op het laatst zullen de Adventskransen worden gezegend.

Er is materiaal om de kransen te maken aanwezig, maar als u zelf kaarsenhouders hebt, is dat wel fijn. Wilt u dit dan doorgeven bij het aanmelden? In verband met de inkopen en de lunch willen we graag weten hoeveel mensen er komen. Opgeven kan tot uiterlijk 23 november via:

Tot zondag 27 november!