Pater Pushpa zoekt vervoer!

Maar in Zuidoost-India zoek je vergeefs naar een bushalte. De sympathieke pater die vele jaren in meerdere parochies actief was (Heilige Oda, Heilige Bernardus, Heilige Michael) werd twee jaar geleden teruggeroepen naar zijn geboorteland om daar een parochie te bestieren waarvan de pastoor aan corona was overleden. Er wordt in dat gebied een taal gesproken die maar weinig pastoors beheersen maar Pushpa wel. Vandaar deze ‘terugroepactie’.
Maar….., veel oud parochianen zijn hem niet vergeten want er zijn de afgelopen periode meerdere acties op touw gezet om hem daar in zijn grote en vooral arme parochie te ondersteunen. Ook bij zijn afscheid werd hij goed bedeeld en later spanden zich nog vele communicanten en vormelingen in om hem wat meer financiële armslag te geven. Van de opbrengst liet hij onder meer toiletten voor jongens en meisjes bouwen voor een school met achthonderd kinderen die maar over enkele toiletten beschikte. Ook liet hij schoolbanken en stoelen maken omdat veel leerlingen lessen volgden, zittend op de harde grond.
Nu doemt echter een ander probleem op; Pushpa beschikt over een motor om zijn parochianen en kerken te bedienen die vaak op grote afstand van elkaar liggen. Dat is echter niet ideaal; het grillige klimaat zorgt de ene keer voor stoffige wegen, de andere keer voor ondergelopen wegen en diepe, niet zichtbare gaten vol water. Daarnaast moet hij altijd allerlei spullen meenemen; zijn miskleding, kelk, hosties, gebedenboeken, wierook, kaarsen, noem maar op. En hij zou ook zo graag af en toe iemand meenemen om hem te helpen, hij staat er tenslotte overal maar alleen voor. En wat is dus zijn grote wens? Een tweedehands autootje, een waar godsgeschenk als het ware. De Heer zorgde wel dat er destijds manna uit de hemel kwam, maar geld is natuurlijk weer wat anders. Vandaar de vraag of weldoeners toch nog een keer de portemonnee willen trekken om een paar duizend euro bij elkaar te sprokkelen om deze zo noodzakelijke droom voor pater Pushpa in vervulling te kunnen doen gaan. Met het aangekondigde energieprijsplafond komt er hopelijk weer wat meer lucht in het huishoudboekje. En vele kleintjes maken ook hier één grote. Dus denkt u vooral niet dat een kleinere bijdrage er niet toe doet! U kunt uw bedrag overmaken op rekeningnummer NL08RABO0305365126 t.n.v. Parochie Heilige Oda, onder vermelding van ‘vervoer pater Pushpa’.
Heel veel dank voor uw bijdrage en wij zullen u later zeker laten horen waar uw gulheid allemaal toe heeft geleid.