Concerten Smitsorgel 2022

De Stichting Smitsorgel zet zich in voor het behoud van het Smitsorgel in de Martinuskerk in Sint-Oedenrode. Ze wil daartoe de belangstelling voor orgelmuziek in het algemeen en het Rooise orgel in het bijzonder levendig houden. In de komende maanden bent u van harte welkom bij  de volgende concerten:

3 juli Peter en de Wolf met Alexander de Bie
Aanvang: 16.00 uur

Zaterdagconcerten

De zaterdagconcerten in juli en augustus beginnen om 15.30 uur. De toegang tot de concerten is vrij; wel wordt een vrijwillige bijdrage in de kosten gevraagd voor de concerten en voor de instandhouding van het Smitsorgel.

9 juli                      Jesse Bruul met Annette Boland, sopraan

16 juli                   Tannie van Loon

23 juli                   Jack Evers met Joris de Graaf, trombone

30 juli                   Bert Augustus met Daphne Van Zundert, blokfluit en zang

6 augustus          Bas Koster

13 augustus       Roelof Hamberg met Marian Hofstra, sopraan, en Bas van Gestel, trompet

20 augustus       Istvan Eperjesy

10 september Open Monumentendag

14.00-16.30 uur Bezoek aan kerk, orgel en toren

11 september Het Gebed … komt u alleen voor de muziek?

16.00 uur Pieter van Aarle, zang. Blazersensemble van Nos Jungit Apollo en Wouter van der Wilt, orgel

8 oktober Opening festival Rooi Vol Koren

Aanvang: 14.00 uur