Antoniusfeest en dankviering

Van de jaarlijkse feestdag van de heilige Antonius, patroon van de kerk van Nijnsel, maken we in onze parochie graag een heel familiefeest. De viering wordt gehouden in het processiepark in Nijnsel. (alleen bij regen zullen we uitwijken naar de Martinuskerk in Sint-Oedenrode, maar van die optie hebben we gelukkig nog nooit gebruik hoeven te maken)

Naast de parochianen uit Nijnsel, die hun patroonsfeest willen vieren, nodigen voor deze viering ook alle communicanten uit die in het afgelopen schooljaar hun eerste H. Communie hebben gedaan, zowel in september als in mei. Ook de tieners, die een week eerder hun vormsel deden, zijn van harte welkom. Dit jaar sluiten daar ook nog de ouders bij aan die in de afgelopen tijd een dopeling hadden. Vanwege corona is er al een hele tijd geen doop-dankviering meer geweest en dit familiefeest is een mooie gelegenheid om een en ander te combineren. Een van de kinderen uit Nijnsel zal tijdens deze viering tevens haar eerste H. Communie ontvangen.

Het gilde Sint Joris is van de partij en het koor krijgt ondersteuning van de harmonie. Alle ingrediënten voor een mooie en feestelijke viering zijn dus aanwezig.

Na afloop is er voor ieder die wil koffie of thee in De Beckart, tegenover het processiepark. Voor kinderen zijn er allerlei spelletjes en is er limonade en een broodje knakworst.

Iedereen is dus van harte uitgenodigd: zondag 12 juni 11.00 uur in het processiepark in Nijnsel!