Corneliusviering

In de MooiSonenBreugelkrant kon u de afgelopen weken enkele interessante artikelen lezen over de Cornelius-bedevaart naar Son. Aan het begin van de vorige eeuw werd deze bedevaart door de toenmalige pastoor van Son, pastoor van Ravensteijn, nieuw leven ingeblazen. Voor mensen uit de regio was de eerste zondag van mei de gelegenheid om een pelgrimstocht naar Son te maken, ter ere van de heilige Cornelius. Hoewel de Cornelius-bedevaart al sinds de jaren ’70 flink aan betekenis heeft ingeboet, wordt de feestdag van deze heilige nog altijd gevierd. Voorheen in de kerk van Son, en nadat de Petrus’banden-kerk  in december 2017 aan de eredienst werd onttrokken, in de Genovevakerk in Breugel. Dit jaar is de Corneliusviering op zondag 1 mei om 11.00 uur (Dus deze zondag een extra eucharistieviering!) U bent van harte uitgenodigd.