Palmzondag vieren met kinderen

Ook dit jaar maken de communicanten, als een onderdeel van het communieproject, een palmpasenstok. Aan de hand van deze palmpasenstok is het hele verhaal van de Goede Week te vertellen, van Palmzondag tot en met Pasen. Tijdens de viering van Palmzondag worden de palmpasenstokken, samen met de palmtakjes, gezegend. Dan trekken de kinderen in een lange stoet de kerk binnen. Het is de bedoeling, dat ze de mooi versierde stok na de viering aan iemand gaan geven.

Kinderen die niet dit jaar hun eerste communie doen, kunnen ook een palmpasenstok maken en die mee naar de kerk brengen. Dat kan thuis, maar ook in de parochie: op zaterdagmiddag 9 april om 13.30 uur in Den Bauw, Sint Genovevastraat 29 in Son en Breugel.

In de Martinuskerk in Sint-Oedenrode is de Palmzondagviering om 11 uur voor jong en oud. In de Genovevakerk in Son en Breugel is er naast de mis van 9.30 uur een speciale gebedsviering voor de gezinnen om 11.30 uur.

Na de vieringen van 11.00 uur in Sint Oedenrode en de viering van 9.30 uur in Son en Breugel zullen de communicanten met een kraampje op het kerkplein staan om Paasspulletjes te verkopen voor hun goede doel. Ze sparen dit jaar voor schoolmeubeltjes voor een school in de parochie van pater Pushpa in India.