Arkclub – Is je deur nog op slot?

“Is je deur nog op slot, is je deur nog op slot, van je krr, krr, krr, doe ém open voor God, want de Heer wil bij je wonen, want dan ben je nooit alleen”. Aan dit liedje moest ik terugdenken wat we zongen in van in de tijd dat ik op een Christelijk kinderdagverblijf werkte.

Donderdagmiddag 24 maart 16.00 uur….. het lentezonnetje schijnt lekker buiten, de deur van het parochiezaaltje staat wagenwijd open. Aan tafel treffen we diaken Wilchard die ons hartelijk begroet. Stiften, scharen en potloden liggen al uitnodigend op de tafels klaar. Als opwarmertje krijgen we een zoekpuzzel op papier en daarna luisteren we met aandacht naar het Bijbelverhaal van koning Saul en David dat diaken Wilchard voorleest en uitlegt. Wat een spannend verhaal is dat! Daar praten we even samen over na. Daarna krijgen we een stripverhaalje over David die muziek ging maken op zijn houten fluit. Tijd om op te staan en actief aan de slag te gaan!  Er wordt een zaagbak, zaag en bamboestokken op tafel gelegd en we gaan verschillenden lengtes van de bamboestokken zagen. Wat leuk om te doen en wat komen er mooie klanken uit! Na een klein half uurtje wordt een heuse panfluit afgeleverd die vol trots mee naar huis gaat. We zullen zo zeker nog eens terugdenken aan koning Saul en David uit het Bijbelverhaal.

Daarna krijgen gaan we nog even op excursie in de kerk van Nijnsel: we bekijken het kerkorgel. Want ook dit instrument blaast lucht door pijpjes van verschillende lengtes waardoor en hoge en lage tonen ontstaan, net zoals bij onze zelfgemaakte panfluit. Teruggekomen in het parochiezaaltje mogen we een bellenblaas pakken en staan we lekker in het zonnetje een wedstrijdje bellenblazen te doen wie de zeepbellen het verste weg kan wegblazen. Daarna is het tijd om naar huis te gaan. Diaken Wilchard bedankt voor alle tijd en energie die je steekt in de Arkclub en met zoveel bezieling leidt!!

Een tikkeltje nieuwsgierig geworden? We hopen dat je enthousiast bent geraakt van de Arkclub!  Kom gezellig naar dè kinderclub samen met leeftijdsgenootjes. De deur van de Arkclub staat ook voor jou open!
De volgende data tot de zomervakantie zijn: Donderdagmiddag 7 april – 16 juni – 14 juli 2022 van 16.00 tot 17.00 uur in het parochiezaaltje naast de kerk in Nijnsel (Lieshoutseweg 9). Zien we je dan?! De deur staat al open…..
(Laat het liefst via  even weten dat je komt.) Kun je op dondermiddag niet, maar een andere middag wel? Schroom dan niet en mail even, wie weet zijn er in de toekomst mogelijkheden.