Ook dit jaar geen bedevaart naar de Zoete Moeder

Het is al jaren een mooie traditie in onze parochie: tieners, vormelingen en iedereen die aan wil sluiten lopen in de meimaand in alle vroegte van Sint-Oedenrode naar de Sint Janskathedraal in Den Bosch (20 km) om ‘op bezoek’ te gaan bij de Zoete Moeder, het devotiebeeld van Maria in de Sint Jan. Een kleine maar heuse bedevaart. Vorig jaar kon deze bedevaart niet doorgaan vanwege corona en helaas heeft de broederschap van de Zoete Moeder ook nu moeten constateren geen groepen te kunnen ontvangen. De bedevaart vanuit onze Odaparochie gaat dus ook dit jaar niet door.

De vieringen in de Sint Jan in de Meimaand 2021 zijn dus opnieuw een stuk soberder dan gewoonlijk: geen gilden uit oost- Brabant en geen de omgang door de binnenstad. Er mogen aan de vieringen in de kerk maximaal 30 personen deelnemen. De vroege diensten gaan dit jaar niet door. En zondags zijn de missen teruggebracht van vier naar twee.