Wees niet bang: Beleef het verhaal van Pasen met de PaasChallenge.

In de komende weken kun je in alle kerken weer het verhaal horen van de Goede Week en Pasen. Een van de mogelijkheden is om je aan te sluiten bij de PaasChallenge, die we in ook onze parochie houden. Een unieke ervaring waarin je met meerdere mensen samen de laatste dagen van Jezus beleeft. De gezinnen die zich opgeven nemen gewoon thuis online deel aan dit interactieve spel. Zij gaan aan de slag met verschillende puzzels, creatieve opdrachten en doe-opdrachten die de deelnemers online steeds krijgen.

Het verhaal
Deelnemers aan de PaasChallenge volgen Jezus in de laatste dagen van zijn leven. Onder zware omstandigheden zei hij regelmatig tegen zijn volgelingen: “Wees niet bang!” Maar dat is erg vreemd omdat er heel veel was om bang voor te zijn in Jezus’ tijd: oorlog, onderdrukking, geweld, armoede, ziekte, dood, haat en honger. Genoeg om angstig, bezorgd of verdrietig van te worden. En laten we wel wezen: die emoties horen bij ons als mensen. Zonder emoties zouden we niet eens leven. Gaat Jezus deze emoties dan even weghalen als Hij zegt: “Wees niet bang”?

In dit paasspel ontdek je dat Jezus het gevaar niet weghaalt, maar dat hij iets nieuws geeft, iets extra’s: Hij geeft liefde, hoop, rust, vertrouwen, geloof en moed om de situatie aan te kunnen.

Meedoen?
Willen jullie met je gezin meedoen aan de PaasChallenge op zaterdag 27 maart tussen 18.00 en 19.30 uur. Meld je zo snel mogelijk, maar zeker vóór vrijdag 26 maart aan via . Je krijgt dan van ons verdere instructies.

Kinderteam Parochie H. Oda