Afscheid nemen

Helaas moeten we binnen onze parochie of familie, ook in deze periode van coronamaatregelen, soms afscheid nemen van dierbaren die zijn overleden. Maar we kunnen geen afscheid nemen zoals we zelf misschien graag zouden willen. Ook is het voor veel mensen niet duidelijk wat er allemaal wel kan.

Een afscheid in een kerk is gewoon mogelijk. Zoals overal zijn er een paar voorwaarden. Zo mogen er maximaal 30 personen aanwezig zijn en zullen we telefonisch of via skype met u de uitvaart bespreken. Er wordt een gebedsdienst gehouden en de familie krijgt net als anders de gelegenheid een persoonlijk woordje te houden en de voorbede te lezen. Wat niet kan is dat er een koor komt zingen. Orgelspel of het draaien van enkele cd’s is wel mogelijk. De uitvaart duurt 30 tot maximaal 45 minuten.

Ook een korte plechtigheid op het kerkhof, zonder voorafgaande dienst in de kerk, behoort tot de mogelijkheden.

Vanwege deze beperkingen zijn de kosten voor een uitvaart in de kerk gehalveerd.

Als pastoraal team staan we voor u klaar, zodat u op een zo goed mogelijke manier afscheid kunt nemen. Weest dus niet bang om ons ervoor te vragen. We zijn er voor u als u met ons wilt praten.

Namens pastoraal team Oda parochie,
Diaken Peter Buijs