Tot 1 juni geen evenementen…

In het voorjaar zijn er in ons land doorgaans heel wat evenementen. De parochie organiseert er ook een paar. Het zijn inmiddels vaste waarden geworden in het Oda-jaar. Het gaat dan om de Mariabedevaart naar Den Bosch op de eerste zondag in mei, de openluchtvieringen in mei, Nacht Zonder Dak na Hemelvaart en de openluchtviering en het Familiefeest rond de feestdag van de Heilige Antonius in het processiepark in Nijnsel.
De overheid heeft aangegeven dat er in verband met het corona-virus tot 1 juni geen evenementen kunnen plaatsvinden. In navolging van dit besluit heeft het pastorale team besloten dat de parochieactiviteiten in april en mei worden afgelast. Voor de genoemde activiteiten betekent dat, dat zij in het voorjaar van 2021 weer opnieuw worden georganiseerd. Degenen die zich al hadden aangemeld ontvangen hierover nader bericht.

In de meimaand vielen ook de Eerste Communievieringen in onze kerken, op 17 en 24 mei. Ook deze vieringen kunnen niet doorgaan. We vieren nu de Eerste Communie op zondag 6 september, om 10.00 u in de Martinuskerk en om 12.00 u in de Genovevakerk.

De openluchtviering in Nijnsel op zondag 14 juni blijft voorlopig staan, in afwachting van verdere berichtgeving.
We wensen iedereen sterkte in deze moeilijke en pijnlijke tijd. Dat God mag omzien naar ons, en wij naar elkaar.

Namens het pastorale team, Manon van den Broek