Volg de Goede Week-vieringen van de parochie Heilige Oda

Zolang het vanwege de coronacrisis niet mogelijk is om in de kerk samen te komen om te vieren, bewandelt de parochie andere wegen om in verbondenheid te bidden. Dat geldt voor elke weekdag, totdat de beperkende maatregelen zijn opgeheven.
In de Goede Week en met Pasen is er een aangepast programma.
Hieronder leest u hoe het werkt.

Onze eucharistievieringen volgen via internet
Zoals u weet worden eucharistievieringen ook in onze parochie zo sober mogelijk gevierd; alleen de priester is aanwezig. Onze priesters vieren elke dag op deze wijze de eucharistie en bidden hierbij voor de intenties van de parochie.
Op zondagen en tijdens de Goede Week kunt u deze missen live volgen via internet. Op de website van de parochie vindt u daarvoor op de homepage een YouTube-knop onder ‘(Live)uitzendingen parochievieringen’.

Goede Week en Pasen
Palmzondag 5 april 10.30 uur
Witte Donderdag 9 april 19.00 uur
Goede Vrijdag 10 april 19.00 uur
Paaswake zaterdag 11 april 21.00 uur
Eerste Paasdag zondag 12 april 10.30 uur
Tweede Paasdag maandag 13 april 10.30 uur
De zondagen na Pasen
Elke zondag 10.30 uur

De missen worden uitgezonden vanuit de Martinuskerk in Sint-Oedenrode.
Als pastoraal team hebben we het verlangen om samen de Goede Week te vieren, maar de maatregelen van de Nederlandse bisschoppen staan dit niet toe.

Kan ik ook nog zelf naar de kerk om te bidden?
Voor persoonlijk gebed kunt u dagelijks terecht in de Mariakapellen van alle drie parochiekerken.
Om gesterkt te worden door de Heer zelf is er voor de hele parochie dagelijks uitstelling van het Allerheiligste in de Martinuskerk.

Uitstelling Allerheiligste
Dagelijks (ma-vr) 19.00 – 19.30 uur
Zondag 09.30 – 10.00 uur

In de Goede Week en met Pasen geldt een aangepast schema. U leest hieronder welke gebedstijden er zijn voor de parochie. Op Goede Vrijdag en op Paaszondag zijn alle drie kerken open. De andere gebedsmomenten vinden plaats in de Martinuskerk.

Goede Week en Pasen
Maandag 6 april Aanbidding van 19.00 -19.30 uur
Dinsdag 7 april Aanbidding van 19.00 -19.30 uur
Woensdag 8 april Aanbidding van 19.00 -19.30 uur
Witte Donderdag Aanbidding van 20.00 -22.00 uur
Goede Vrijdag Geen aanbidding,
Alle kerken open van 10.00-17.00 uur
Stille zaterdag Geen aanbidding
Eerste Paasdag Geen aanbidding,
Alle kerken open van 11.30-17.00 uur.
Tweede Paasdag Aanbidding van 09.30 – 10.00 uur

In de Paastijd neem de uitstelling van het Allerheiligste haar gewone dagelijkse ritme weer aan.

Ook de momenten van Aanbidding kunt u live volgen en beleven via het YouTube kanaal van de parochie.

Palmtakjes
Vanaf Palmzondag-middag kunt u in de kerkportalen gezegende palmtakjes halen. Daar vindt u ook tekstboekjes voor de vieringen van de Goede Week, zodat u nog beter thuis met ons mee kunt vieren.

YouTube kanaal van de parochie
De zondagse eucharistievieringen en de dagelijkse gebedstijden worden gestreamd via ons YouTube kanaal: Parochie Heilige Oda. U kunt daarvoor naar YouTube en in de zoekfunctie ‘parochie heilige Oda’ intypen en op de meest recente video klikken’. Via de Homepage van de parochiewebsite zoals hierboven beschreven komt u automatisch op dezelfde plaats terecht.

In gebed verbonden,
pastoraal team van de parochie H. Oda