Weer samen op bedevaart!

Het is al een mooie gewoonte geworden in onze Odaparochie: eens in de twee jaar gaan we samen op bedevaart in de herfstvakantie. Een week samen optrekken en genieten van mooie ervaringen van geloof en gemeenschap.

In 2018 was de laatste bedevaart, dus in de herfst van 2020, dit jaar, gaan we weer op stap! In oktober gaan we (weer) … naar Lourdes. De keuze viel op deze bestemming omdat Mgr. de Korte alle gezinnen in het bisdom heeft uitgenodigd met hem mee te gaan naar O.L. Vrouw van Lourdes. Zo wil hij zijn verlangen gezinnen en jongeren te ondersteunen in hun geloof daadwerkelijk kracht bijzetten. Dan kunnen wij niet een andere kant op reizen. Gelukkig kan ik uit ervaring zeggen dat Lourdes nooit, maar dan ook nooit verveelt. Elk bezoek is anders, en heeft zijn eigen verhaal.

In de herfstvakantie van 2020, van 17 oktober tot en met 25 oktober, gaan we dus met onze bisschop Mgr. de Korte en met gezinnen en jongeren uit het hele bisdom op bedevaart naar Lourdes. Het programma van deze bedevaart is afgestemd op gezinnen en jongeren, maar staat open voor iedereen die mobiel is. In deze zal de bedevaart lijken op die in 2018. Het zal een mix worden van gezamenlijke activiteiten en momenten voor het eigen gezin of de eigen groep. Vanuit onze parochie zullen pastoor van Aken en ikzelf meegaan als begeleiding. We hebben mooie plannen!

Voor allen die geïnteresseerd zijn om samen met ons op stap te gaan, organiseren we een informatieavond op donderdag 23 januari om 20.00 uur in de parochiezaal van de Heilige Antonius van Paduakerk, Lieshoutseweg 9a in Nijnsel. Tijdens deze avond vertellen we u meer over het programma van de bedevaart, en over de organisatie van een en ander. Graag ontmoeten we u dan.

Hier vindt u de brochure van de bedevaart.

Manon van den Broek, pastoraal werkende