Allerzielen en Avond van het licht

Op 2 november, daags na het feest van Allerheiligen, herdenkt de kerk haar dierbare overledenen. Allerzielen is de dag waarop vele mensen naar het graf gaan, een kaarsje opsteken, een mis bijwonen en bij elkaar komen om herinneringen op te halen aan hun lieve gestorvenen.
Als Odaparochie gedenken wij op Allerzielen in het bijzonder degenen die het afgelopen jaar zijn overleden. Wij bidden: “Heer, herinner U de namen van hen, die gestorven zijn.” U bent meer dan welkom in een van de Allerzielenvieringen.

In de H. Martinuskerk is er naast bovenstaande vieringen ook een ‘Avond van het licht’, en wel op vrijdag 8 november om 19:00 uur. Dit is een avond met sfeervolle liederen, teksten, getuigenissen en een lichtprocessie tot op de begraafplaats die voor deze gelegenheid verlicht is met kaarsjes en fakkels.

Vieringen Allerzielen op zaterdag 2 november 2019:

St. Genovevakerk – Breugel
Eucharistieviering en gravenzegening om 19.00 uur

H.Martinuskerk – Sint-Oedenrode
Eucharistieviering en gravenzegening om 19.00 uur

Viering Allerzielen op zondag 3 november 2019:

H. Antonius van Paduakerk – Nijnsel
Eucharistieviering en gravenzegening om 11.00 uur

‘Avond van het licht’ op vrijdag 8 november 2019

H.Martinuskerk – Sint-Oedenrode om 19:00 uur Herdenking
H.Martinuskerkhof open om 19:45 uur

Mocht u het op prijs stellen gebruik te maken van gravenzeging op één van de andere kerkhoven binnen de Odaparochie, dan kunt u hiervoor contact opnemen met het secretariaat, uiterlijk 27 oktober.
Per mail via:
Of telefonisch: 0413 477741, Ma tm Vrij 10:00 tot 12:00 uur