Schoenendoosactie

De Schoenendoosactie gaat weer beginnen. Dit is een actie van ACTIE4KIDS, waarbij kinderen in Nederland een schoenendoos vullen met schoolspullen, toiletartikelen en speelgoed voor kinderen in arme landen.  De afgelopen jaren zijn al tienduizenden kinderen verrast met een prachtig cadeau.

Deze actie wordt hier georganiseerd door de gezamenlijke kerken van de Odaparochie en de PKN Sint-Oedenrode/Son&Breugel. De doos kan ingeleverd worden tot en met 1 november op het Parochiebureau in Son, Kerkplein 7, Son of bij het Parochiecentrum de Goede Herder, Mgr. Bekkersplein1 in Sint-Oedenrode. Maandag tot en met vrijdag van 10.00-12.00 uur.

Hoe vul je een schoenendoos?

ACTIE4KIDS heeft een mooie folder uitgegeven. Daarin staat  hoe je de schoenendoos maakt en vult. De folder kan worden afgehaald in de kerken of op een van de parochiebureaus. Voor de verzending wordt een bijdrage gevraagd van €5,- per schoenendoos.

De dozen worden uitgedeeld in landen als Sierra Leone,  Malawi, Togo, Roemenië en Moldavië, en in  vluchtelingenkampen op de Griekse eilanden. Een schoenendoos is voor hen een cadeau om nooit te vergeten. Wie ga jij blij maken met een onvergetelijk cadeau?

Interkerkelijk Diaconaal Overleg