Remember september

De parochie Heilige Oda heeft in gebed, daad en muziek haar dankbaar geuit voor de Amerikaanse bevrijders en degenen die hun leven hebben gegeven. In het kader van ‘remember september’ wordt er gebeden in alle zondagsmissen, een bevrijdingsconcert gegeven en deelgenomen aan de optocht met historische voertuigen. Zelfs bij de redactie van KRO-NCRV is de deelname van onze parochie aan de optocht niet onopgemerkt gebleven. De nieuwsfeed van deze omroep vermeld ‘Brabantse pastoor vertolkt aalmoezenier Amerikaanse bevrijders’ (zie foto). Dankzij de prachtig gerenoveerde Dodge US Army legertruck van Gerard Kuijpers kon Gerard een sergant en pastoor Robert van Aken een leger-aalmoezenier van het 101ste airborne division vertolken. ‘Het was indrukwekkend om zo ontzettend veel mensen langs de wegen te zien. En op een realistische wijze, als aalmoezenier, een beetje hoop temidden van zoveel ellende uit te beelden’, aldus de pastoor.

Bekijk hier het gehele bericht op de site van KRO-NCRV.